Wie ein Fisch im Wasser - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Francine - WaarBenJij.nu Wie ein Fisch im Wasser - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Francine - WaarBenJij.nu

Wie ein Fisch im Wasser

Blijf op de hoogte en volg Francine

01 November 2012 | Duitsland, Berlijn

En toen waren de eerste twee schoolweken alweer voorbij.
Hoogste tijd dus om weer eens wat van mezelf te laten horen!:)
Mijn studiementaliteit heeft hier een heuse make-over ondergaan, sinds ik nu 5 volle dagen (ok misschien niet zo heel vol, maar toch zeker wel 3 uur per dag) in de collegezaal te vinden ben. Dit in tegenstelling tot het wekelijkse uurtje socializen dat ik van de VU gewend was. Altijd vervelend als je steeds onderbroken wordt door een lecturer die ook probeert zijn of haar verhaal te doen.
De meeste vakken die ik gekozen heb worden in het Engels gegeven dus zijn prima te doen. Sinds ik echter niet echt behoefte had om nog 6 maanden lang een Duitse cursus te volgen heb ik ook maar twee vakken gekozen die in het Duits gegeven worden wat tot nu toe nog erg goed te doen is!

Ik denk dat nu dan toch echt het moment is aangebroken dat ik me een beetje begin te settelen. De dagelijkse schoolroutine is begonnen, af en toe een feestje/borreltje met mijn nieuwe exchange vriendjes en vriendinnetjes en vaak gezellig eten met mijn lieve Portugese flatgenootje Joana. Prima vol te houden dus:)

Laatst heb ik een tourtje gemaakt door Mitte (één van de 12 Berlijnse wijken). Dit uiteraard niet volledig naar eigen richtingsgevoel maar met behulp van de ‘100% Berlijn’ gids dat ik tijdens vertrek van mijn moeder gekregen heb. En sinds ik niet de enige Hollander bleek te zijn met het blijkbaar zeer populaire boekje begon mijn tocht steeds meer op een groepstour te lijken☺ (inclusief gids dus)
Zo’n tour is prima alleen te doen, zo kan je lekker de tijd voor dingen nemen, een beetje tot jezelf komen, om tot slot met een goed boek in een leuke coffeeshop te eindigen.
De stad heeft echt veel te bieden en is vooral erg jong en hip. Zo ook op het gebied van mode. Meiden scheren hun kop kaal, kleuren het paars blauw of rood en wie de meeste piercings door zijn neus laat schieten wint!
Ik hou het zelf maar gewoon bij mijn gebruikelijke H&M assortiment (al heb ik mezelf er wel op betrapt de verschillende haarkleuren toch wel heel nauwkeurig te bestuderen, wellicht binnenkort tijd voor een nieuwe coupe?)

De wekelijkse karaoke in het Mauerpark is helaas tot z’n einde gekomen (misschien niet zo ‘helaas’ sinds Joana en ik onze belofte tot een poging karaoke hierdoor 'jammer genoeg' niet door kunnen zetten. Volledige onmacht natuurlijk..). Ook begint de toch best wel koude herfst de stad te terroriseren waardoor het dragen van mijn speciaal voor Berlijn gekochte bontjas eindelijk toegestaan is! (heus niet over-the-top, pure noodzaak uiteraard)

Het duurt nog wel even voor we het nieuwe jaar ingaan, toch zijn de nodige voornemens alvast getroffen. Zo hebben Joana en ik, na de nodige döners, cocktails en overmatig ov/lift-gebruik besloten wekelijks te gaan zwemmen! En niet zomaar zwemmen, nee we moeten het wel leuk houden, dus vanaf deze week zullen we ons wekelijks aansluiten bij de Berlijnse Aquagym-club. Gelukkig zit hier geen abonnement aan verbonden sinds we verwachten dat we misschien niet helemaal in de target-groep van middle-aged aquagymmers passen. Ik houd jullie nog wel op de hoogte van dit succes verhaal!

Afgelopen week is Niall 5 nachtjes komen logeren, wat echt heel fijn was! (Zo ook de chocolade pepernoten en K3 hageslag die hij meegebracht had)
We hebben heerlijk de toerist uitgehangen inclusief de verplichte boottour en een bezoekje aan de Berlijnse zoo. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar dus! Het feit dat de pepernoten op zijn heeft hier uiteraard niks mee te maken.

Dit weekend staat er een introductieweekend naar de Duitse stad Dresden gepland. Dat beloofd dus zeker weer mooie verhalen voor het volgende verslag!

Späterrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Wie ein Fisch im Wasser

04 Oktober 2012

Bezoekje aan de koning

17 September 2012

Zwei ganz geile Wochen
Francine

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 2434

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: