Zwei ganz geile Wochen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Francine - WaarBenJij.nu Zwei ganz geile Wochen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Francine - WaarBenJij.nu

Zwei ganz geile Wochen

Blijf op de hoogte en volg Francine

17 September 2012 | Duitsland, Berlijn

Nou hier is hij dan, mijn eerste reisverslag van mijn grote avontuur in Berlijn!
Het is alweer twee weken geleden dat ik het koude kikkerlandje aufwiedersehen wenste en ik richting het land van de drie B's vertrok (lees: Bier, Bratwursten en de o zo beruchte Berghain). O en cultuur, vers groente en fruit is hier ook :) (mam, deze was voor jou;))

Het is best wel overweldigend om ineens in een heel ander land te vertoeven zonder de vaste vrienden, kennissen en familiekring die je van thuis gewend bent. Thank god for Facebook die zelfs de einzelste Einzelganger de mogelijkheid geeft andere Einzelgangers in Berlijn te leren kennen en zo de opstart-problemen van het leven in een ander land een beetje verzacht.

Met dank aan Fb stond ook ik er niet geheel alleen voor en heb ik al voor het grote avontuur begon Joana leren kennen. Deze Portugese uit Lissabon had ik al voor de trip begon in real life leren kennen dankzij het vooraf geplande familietripje naar Lissabon deze zomer.
Ik woon nu ook samen met haar in een studentenflat. Wel hebben we allebei ons eigen appartementje met een piepklein badkamertje en een nog piepkleiner keukentje. Lekker knus dus.

Om de laatste twee weken kort samen te vatten voor diegene die het lezen nu al beu zijn:
- Aantal Duitse lessen: 9
- Aantal borrels: 2
- Feestjes: 3
- Cultuur: Als een echte Duitse Dönner eten ook meetelt?
- Cocktails: om de vakantiestemming er een beetje in te houden en sinds het weer niet helemaal meewerkt, al redelijk wat.

Vorige week heb ik ook mijn buddy, Linda, leren kennen, echt een gezellige meid die ook wel heel graag met de Brandenburger Tor op de foto wilde, ondanks dat ze al zo'n 20 jaar in Berlijn woont.

Sinds Joana in hetzelfde gebouw woont hebben we tot nu toe bijna elke avond gezellig samen gekookt. Het is toch wel fijn om hier al iemand te hebben waarmee het tot nu toe aardig klikt. De afgelopen twee zondagen zijn we naar het Mauerpark geweest, wat echt geniaal is! Elke zondag zijn er veel bandjes te vinden a la Woodstock & Lowlands. Midden in het park is een groot podium te vinden waar zowel jong en oud zijn of haar 3 minutes of fame probeert te pakken door een poging tot karaoke te doen. Het feit dat er een tribune omheen gebouwd is waar zo'n 150 mensen van de karaoke show mee kunnen genieten maakt het echt een heel leuk (&grappig) geheel!
Joana en ik hebben afgesproken dat ook wij er in het half jaar dat we hier zitten aan moeten geloven en wellicht een klein karaoke optreden zullen weggeven... Ok misschien niet, maar mochten we een datum prikken dan zijn jullie allemaal welkom!

Zo. Ik hoop dat jullie allemaal weer een beetje op de hoogte zijn van mijn grote avontuur.
Die zwei Wochen waren ganz Geil en ik hoop dat dat nog wel een tijdje zo blijft. Jullie kunnen de komende tijd zeker meer verslagen verwachten!:)

Späterrr!



  • 20 September 2012 - 12:46

    Emma:

    Haha heel herkenbaar, vrienden maken via Facebook :D Je verhalen klinken goed, geniet ervan!!!

  • 21 September 2012 - 10:17

    DM:

    Lijkt me heel leuk daar!wat goed dat ze daar ook verse groente hebben in braadworst smaak:)XXX

  • 03 Oktober 2012 - 07:21

    Nils:

    Heee!! Leuk om te lezen Francine! Zo te horen heb je het naar je zin! Geniet er van want voor je het weet sta je weer in dat gruwelijk lelijk vu gebouw midden in ons koude en gure kikkerland;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Wie ein Fisch im Wasser

04 Oktober 2012

Bezoekje aan de koning

17 September 2012

Zwei ganz geile Wochen
Francine

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 2444

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: