Bezoekje aan de koning - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Francine - WaarBenJij.nu Bezoekje aan de koning - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Francine - WaarBenJij.nu

Bezoekje aan de koning

Blijf op de hoogte en volg Francine

04 Oktober 2012 | Duitsland, Berlijn

Het is alweer een maand geleden dat ik aan mijn grote avontuur begon en noem me ouderwets, maar “wat gaat de tijd toch snel!!”. De laatste twee weken waren weer ganz gemütlich. Omdat mijn Duitse cursus vijf dagen per week van 2 tot 6 plaatsvindt en ik nou niet bepaald zo een ochtend mens ben (lees: geen zin heb om hierdoor eerder dan om 11 uur op te staan om Berlin te exploren) bestaat mijn leven hier op dit moment vooral uit ‘school’ + partymachen.

Al kan ik nu wel zeggen dat ik vorige week warempel iets cultureels ondernomen heb! Ok, misschien heb ik het niet geheel zelf ondernomen en was het een verplicht uitstapje van de Duitse cursus en had de lerares alles al geregeld, maar vooralsnog.
We hebben toen het paleis van de preusische koning Frederik II bezocht, een paleis uitsluitend gebouwd voor het vermaak en vrijetijdsverdrijf van de 18de eeuwse vorsten (thank god for Wikipedia). Het paleis was erg groot, met veel kamers en iedereen kreeg een headset met informatie over alle kamers en het was echt een hele mooie ervaring, zo op z’n eigen manier.
Na afloop zijn we gezellig met de klas een hapje gaan eten in de zogenaamde “Holländische Viertel” in Potsdam. Sinds bitterballen, frikandellen en kroketten ook hier ontbraken vind ik dat de wijk zijn naam nou niet bepaald erg veel eer aangedaan heeft. De huizen zagen er opzich wel een beetje Nederlands uit.

Vorig weekend hebben Joana en ik het wijze besluit genomen een keer niet uit te gaan op vrijdagavond en hierdoor een fitte zaterdagavond te hebben om onze mooie stad te verkennen. En wat doet men zoal op een frisse en fruitige zaterdagavond met zeëen van tijd en een zeer goed humeur? Shoppen dus.
Met als gevolg niets gezien te hebben van het prachtige weer buiten (of ook maar een glimp van Berlijn) en het ‘leven-op-water-en-brood-protocol’ nog een aantal weekjes te moeten verlengen.
Het was gelukkig wel erg gezellig:)

Diezelfde zaterdagavond zijn we uitgenodigd voor een etentje bij Victor en Matthijs (2 Nederlandse jongens die ook meedoen aan het Erasmus programma). Een etentje waarvan we verwacht hadden met een pizzaatje op de bank voor de tv te eindigen werd echter een tres chique 3-gangen-diner met zelfgemaakte café latte op het eind. Wie zegt dat studenten op magnetron- en afhaalmaaltijden leven heeft het volkomen mis! (Ok in ieder geval deze keer dan..)
Na afloop hebben we met nog een aantal exchange studenten een gezellig borreltje bij Viktor thuis gedaan, om van daaruit de club Zur Wilde Renate onveilig te maken. Een zeer geslaagde avond dus weer.

Deze week zijn de introductiedagen van de uni begonnen, met alle nodige en zeer gedetailleerde (lees: twee woorden 9 letters!!) speeches van belangrijke universiteitspersonen. Gelukkig in het Duits, zodat bijna iedereen het net niet begreep en steeds meer mensen besloten een vervroegde pauze te nemen.

Aankomend weekend komt de eerste bezoeker al langs (lees: me lieve vriendje!) en volgende week is de cursus afgelopen dus hebben we een week vrij. Dat beloofd weer een mooie partyweek en wellicht tijd voor wat cultuur??

Späterrr!

  • 04 Oktober 2012 - 18:31

    Victor:

    Wil je mijn naam volgende keer wel even goed spellen;-)

  • 05 Oktober 2012 - 00:55

    Francine :

    Haha oeps faal:) heb ik het wel een beetje goedgemaakt met de complimenten over jullie kookkunsten?;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Wie ein Fisch im Wasser

04 Oktober 2012

Bezoekje aan de koning

17 September 2012

Zwei ganz geile Wochen
Francine

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 2442

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: